CONNEXIONS AMB ELEMENTS DE L’ENTORN (contacte natura-infant).
AIRE
L’aire és un element que ens separa entre nosaltres, que
respirem, que sembla que no el veiem i que hi és.
Ens proposarem
pensar, amb ulls de nen/a, una
llista de paraules sobre com s’imaginen
l’aire. A continuació proposarem experiències per a treballar l’aire a Educació
Infantil.
Quines
característiques té l’element de l’aire (viscudes pels infants)
|
Quines
experiències podem portar a l’aula perquè experimentin amb l’aire
|
|
|
Sortides que
podríem realitzar:
- mitjans
de transport aeri: mirador del Prat.
- energia
eòlica: veure molins de vent.
Sempre que parlem d’aire utilitzem alguns elements
o materials: canyes, globus, espelmes, tubs. No poden faltar a una classe!
Les primeres activitats que farem amb infants d’Infantil seran d’experimentació, de més senzilles a més complexes. Després d’experimentar hem d’anar proporcionant objectes per tal de provocar-los conflictes cognitius (Perquè passa això?), creant així nous coneixements.
RECERCA
D’ACTIVITATS RELACIONADES AMB L’AIRE
Educació
Infantil (Parvulari)
|
Primària
|
ü bufem pilotes per
“camins” per veure com es mouen
ü Bufem pintura amb
aigua i fem dibuixos
ü atrapem l’aire fent
bombolles de sabó
ü atrapem l’aire
inflant globus: l’aire ocupa un espai
ü la força de l’aire
aspirant-lo: atrapem petits papers aspirant amb una canyeta i els deixem a
una safata
ü Sortim al pati a
intentar “caçar” l’aire.
ü Nosaltres tenim
aire? Inflem un globus i fem sorolls amb l’aire. Què hi ha dins el globus? I
si l’explotem?
ü Esbrinem d’on surt
l’aire.
ü Podem moure bufant
objectes pesants? I lleugers?
ü Si tirem un objecte
pesant i lleuger d’una alçada considerable, què succeeix?
ü Fem volar avions de
paper!
A l’Escola Estel a l’aula de P5,
han realitzat altres activitats aplicables també a l’Escola Bressol. Han
utilitzat xeringues, bosses de plàstic, han fet aire amb ventalls, plomes, …
També han utilitzat un assecador de cabell per moure un cotxe amb vela!
|
Objectius:
|
Des de l’assignatura optativa Descoberta de l’entorn, cadascuna de
nosaltres escriurà preguntes que podríem fer als infants en relació al que volem investigar, en aquest cas, l'aire. A continuació
trobareu la que m’ha tocat: L’AIRE EMBRUTA. Aquesta activitat l’ha realitzat el CEIP ESTEL.
- Què és l’aire?
- Saps quines
característiques té?
- Perquè creus que l’aire
embruta?
- Quines plaques s’han
embrutat més?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada